دیگ گلاب گیری

خرید دیگ عرق گیری مشهد

عرق گیری به روش صنعتی و در مقیاس های بزرگ با کمک دیگ عرق گیری مشهد انجام می شود. همه ما از خواص درمانی  بسیاری از گیاهان اطلاع داریم. ابن سینا اولین کسی بود که از گیاهان عرق یا عصاره تهیه کرد و در دارو ها از آن استفاده کرد. ایران جزء اولین کشور های ابداع کننده ی این روش است. البته درمان بیماری ها با گیاهان با تاریخ زندگی انسان ها برابری می کند. در اوستا اولین کتاب پزشکی ایرانی، هم در خصوص فواید درمانی گیاهان مطالبی آورده شده است. علاوه بر کتب پزشکی، موارد مصرف عرقیات گیاهی را در تاریخ ادیان و فرهنگ ها نیز می توان دید. مدت زمان زیادی طول می کشد تا بتوان اثر گیاهان دارویی بر روی سلامتی و بهبود بیماری را فهمید اما مصرف آن ها بدون عوارض و نسبت به دارو های شیمیایی قابل اعتمادتر هستند. عرقیات سمی کشنده برای باکتری ها، قارچ ها و ماده ای تسکین دهنده برای درد ها است.

دیگ عرق گیری مشهد

 

دیگ عرق گیری مشهد چگونه عمل می کند؟

در قسمت پایین این دستگاه محفظه ای به نام دیگ جوش قرار دارد که نقش آن ذخیره سازی آب و جوش آوردن آن است. در ابتدا داخل آن را پر از آب کرده و گیاه معطر را قرار می دهیم. جنس دیگ عرق گیری مشهد باید طوری باشد که از زنگ خوردن و ایجاد بو و رنگ جلوگیری کند. بعد از این که مخلوط آب و گیاه به درجه جوش رسید، بخارات حاصل از آن وارد یک قسمت مخروطی شکل می شود. در بالای قسمت مخروطی محفظه ای به نام خنک کننده وجود دارد. برای این که این محفظه همیشه پر از آب سرد باشد تا عمل تقطیر به درستی انجام گیرد، یک شیر ورودی آب سرد و یک شیر خروجی آب گرم در آن تعبیه شده است. بعد از انجام فرایند تقطیر در قسمت مخروطی و تبدیل بخارات معطر به مایع معطر، آن را به سمت لوله خروجی هدایت می کند.

 

بهترین دیگ گلاب گیری یا عرق گیری مشهد

آلودگی در عرقیات گیاهی می تواند قبل از عرق گیری، حین عرق گیری و یا بعد از آن صورت بگیرد. این آلودگی از نوع شیمیایی یا میکروبی است و در صورت توجه هنگام انجام کار قابل برطرف شدن است. بیشتر میکروارگانیسم ها در دمای بالا قادر به فعالیت نیستند و در هنگام جوش خوردن از بین می روند. در صورتی که پس از انجام آزمایشات نتیجه تست میکروبی محصول مثبت اعلام شود، نشان دهنده ثانویه بودن آلودگی است یعنی آلودگی بعد از خروج از دیگ عرق گیری مشهد به آن وارد شده است. این آلودگی ممکن است در مراحل بسته بندی یا بعد از خروج از لوله خروجی به وجود آمده باشد. اگرچه رفع آلودگی میکروبی در دمای بالا امکان پذیر و بسیار آسان است اما تشخیص دادن آن بدون انجام آزمایش راحت نیست. آلودگی شیمیایی می تواند در اثر دمای بالا و اثرگذاری بر جنس دیگ عرق گیری مشهد به وجود آمده باشد و مواد شیمیایی را وارد محصول کرده باشد. ساده ترین راه برای جلوگیری از ورود آلاینده های متفاوت به عرقیات گیاهی، آزمایش و کنترل کیفیت گیاه مورد نظر است. کود و آب استفاده شده در تولید گیاه باید استاندارد های محیط زیستی را رعایت کنند.  با توجه به مواردی که گفته شد، هنگام خرید دیگ، آگاهی از جنس آن به شما کمک می کند. بهترین دیگ عرق گیری مشهد از جنس استیل می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *